directx.pl
  • Xbox vs PS4 – którą konsole wybrać?

    Artykuł
    22/07/2019

    Na początku kilka suchych faktów o specyfikacji technicznej obydwu konsol:

    Xbox One PlayStation 4
    Sprzęt
    AMD Jaguar x86 (8 rdzeni) Procesor AMD Jaguar x86 (8 rdzeni)
    AMD GCN 768-SPU, 1,23 TFLOPS Grafika AMD GCN 1152-SPU, 1,84 TFLOPS
    8 GB DDR3 2133 MHz, 32 MB eSRAM RAM 8 GB GDDR5 5500 MHz
    500 GB Dysk twardy 500 GB
    Blu-ray, DVD Dyski optyczne Blu-ray, DVD
    Gigabit Ethernet Łączność przewodowa Gigabit Ethernet
    WiFi 802.11n, WiFi Direct Łączność bezprzewodowa WiFi 802.11n
    Obraz/dźwięk
    Full HD oraz 4K Rozdzielczość Full HD oraz 4K
    7.1 Surround System audio (brak danych – prawdopodbnie również 7.1)
    HDMI, optyczne SPDIF Wyjścia A/V HDMI, optyczne SPDIF, Analog
    HDMI Wejścia A/V żadne
    Kontroler
    Xbox One Controller tradycyjne przyciski i układ, ulepszony system wibracji Standard DualShock 4: prawie tradycyjne przyciski („Share” zamiast „Select”), touchpad, kontrolka LED, wbudowane głośniki, kontrola 6 osi
    Kinect One (głos, ruch ciala) Kontroler ruchu PS Move + Eye
    Xbox SmartGlass Drugi ekran PlayStation App oraz strumieniowanie gier z PS4 do PS Vita
    Oprogramowanie
    3 systemy (Xbox OS + Windows 8 Kernel + Virtualization OS) System operacyjny PlayStation 4 OS
    TV, filmy, muzyka, strumieniowanie, zdjęcia Multimedia Filmy, muzyka, strumieniowanie, zdjęcia
    Gry muszą pochodzić od autoryzowanych sprzedawców Polityka Bez ograniczeń
    30-dniowy limit, 1 wymiana na grę Udostępnianie gier Bez ograniczeń
    Brak Kompatybilność wsteczna Gaikai
    Sieć
    Xbox Live (wymagane logowanie co 24h) Serwis online PlayStation Network
    Xbox Live Gold (60 dolarów/rok): gry online, 2 darmowe gry na miesiąc, udostępnianie zawartości domownikom Subskrypcja PlayStation Plus (50 dolarów/rok): gry online, wczesny dostęp do wersji Beta, kolekcja gier (12 od razu + 1 co miesiąc)
    Profile w chmurze, przetwarzanie w chmurze Chmura Profile w chmurze
    Xbox Live Marketplace Sklep online PlayStation Store (strumieniowanie gry podczas pobierania)
    Internet Explorer Przeglądarka internetowa Wbudowana przeglądarka
    Obsługiwany – Skype Czat Obsługiwany
    Obsługiwane – Twitch (aktywowane poprzez komendę głosową dla Kinect, interaktywne strumieniowanie na żywo) Rejestrowanie rozgrywki Obsługiwane – Ustream (aktywowane poprzez przycisk „Share”, interkatywne strumieniowanie na żywo, funkcja przewijania)

    Sądząc po całej specyfikacji można dojść do wniosku, że niczym się obie konsole nie różną znacząco a skoro tak do dlaczego gracze jedni wolą Xbox a inny PS4?

    Moi znajomi mają Xboxa którego kupli kilka lat temu dla „małych gierek” z użyciem kinecta dla dzieci. PS4 kupują raczej gracze, którzy grają na padzie – przynajmniej takie jest moje zdanie. Choć interpretując wyniki jednej z sond zdecydowana większość jest za stwierdzeniem „PS4 jest zdecydowanie lepsze” to samo można wyczytać z komentarzy.

    Same gry Ubisoftu (informacja z dnia 04 listopada 2015) sprzedają sie 2x lepiej na PS4 a sam szef Xboxsa (Phil Spencer) mówi o przewadze Sony, krytyce konsumentów i utracie ich zaufania.

    Jakbym miał dokonać wyboru to wybrałbym PS4 :)




Ⓒ 2016-2022r. DirectX.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone
Ta strona wykorzystuje pliki COOKIE. Więcej na ten temat możesz przeczytać w "polityce związanej z ciasteczkami"

InternetSpeedTest.pl | mojeprogramy.com | DirectX.pl